Nieuws

 

 

Het nieuwe “NORMAAL”, vergt een nieuwe aanpak in uw HR en VERZUIM- begeleiding

Is de crisis een kans om te vernieuwen, om idealen te verwezenlijken?

MVOvoorU ondersteunt bedrijven en instellingen bij het opzetten en implementeren van alle wettelijke en wenselijke verzuim en personeels- activiteiten.

Veel bedrijven gingen u voor!! MVOvoorU neemt al uw Arbozorgen uit handen, door u meer grip te geven op uw verzuim, dat is goed voor u voor uw medewerkers en voor uw bedrijf.

Sinds 2010 verrast MVOvoorU kleine en grote bedrijven in verschillende branches. We zijn een lokale Arbodienst met een vast team van medewerkers die enkel regionale wortels heeft uit verschillende disciplines. Onze nuchtere kijk en persoonlijke band met onze klanten zorgen steeds weer voor een aanpak op maat voor werkgevers én werknemers.

U ZOEKT…

Kostenbesparing?
Persoonlijke band?
Maatwerk?
Kennis?
Zekerheid en veiligheid?

U KRIJGT…

KOSTENBESPARING! Wij beheersen uw verzuimkosten:

U wilt geen gedoe…
Een medewerker is ziek. Hoe lang gaat dat duren? U wilt hem zo snel mogelijk weer op z’n plek hebben. Of wellicht afscheid nemen. Maar dat gaat niet zo makkelijk met al die wetten en regels.
MVOvoorU helpt uw personeel weer aan ’t werk En u? U voldoet helemaal aan de Wet Verbetering Poortwachter.

PERSOONLIJKE BAND! Wij staan tot uw beschikking:

U wilt iemand die u altijd kunt bellen…
Drie keer doorgeschakeld worden? Steeds weer opnieuw uw verhaal vertellen? Na vier dagen nog geen reactie? Wéér iemand anders aan de lijn? Nee, bedankt!
Aanpakken zit in onze genen. Doen zit in ons bloed. Bel ons en we komen direct in actie.

MAATWERK!U vertelt ons hoe u het hebben wilt…

Wij blijven in overleg met u:

Henk meldt zich ziek. Hij moet meteen diezelfde dag een telefoontje van ons krijgen, vindt u. Maar collega Ine pas na een dag of drie. Zieke collega Ellen mogen we wat strakker in de gaten houden. Bij Sjoerd is dat minder nodig.

MVOvoorU heeft u nodig om de regie te bepalenen wij nemen u het werk uit handen! U kunt weer snel door met uw eigen business.

KENNIS! Wij hebben het antwoord op uw vragen:

U twijfelt of u nog wel voldoet aan de actuele sociale zekerheidswetgeving. Welke aanpassingen moet uw bedrijf doen? U bent onzeker over de juiste aanpak

MVOvoorU deelt haar kennis met haar klanten zo weten we naast alle Arbo vraagstukken ook alles over HRM-vraagstukken. Zo helpen we u met het formuleren van heldere arbeidsvoorwaarden, bemiddelen we bij conflicten, begeleiden we ontslagprocedures en trainen we uw leidinggevenden om het verzuim in uw organisatie omlaag te brengen.

ZEKERHEID! Poortwachter PROOF en Nog nooit een loonsanctie voor een van onze dossiers!!!:

We zijn een maatwerk Arbodienst welke een poortwachter garantie afgeeft. Dat betekent dat u verzekerd bent van: onze kwaliteit, een goed netwerk van samenwerkingspartners, kortom volledige ontzorging!


Update inzake heropening MVOvoorU vanaf 22-05-2020

Laatste update: 15-05-2020

Na al het nieuws van de afgelopen weken nauw te hebben gevolgd, alsmede het bericht van afgelopen week, zijn ook wij weer verheugd om onze deuren te gaan openen.

Wat houdt dit concreet in?
De afgelopen weken zijn wij zoals u van ons gewend bent gewoon open en bereikbaar geweest. Echter hebben wij, alle richtlijnen en protocollen volgend, geen spreekuren op ons kantoor alsmede op locatie laten plaatsvinden maar deze tijdelijk telefonisch ingevuld. Vanaf volgende week vrijdag, 22 mei, openen wij weer onze deuren en gaan de spreekuren weer bij ons op locatie plaatsvinden.

Locatie
Wij nemen hiervoor uiteraard alle voorzorgsmaatregelen zoals u van ons mag verwachten en volgen daarin de richtlijnen van het RIVM, alsmede de richtlijnen van de branchevereniging.

Spreekuur
Voor de begeleiding vanuit onze artsen en medewerkers conformeren wij ons aan de adviezen van zowel de GAV, NOVAG, NVVG en VAV alsmede de
NVAB.

De richtlijnen en inrichting van deze spreekuren zullen wij voorafgaand aan het bezoek, telefonisch met uw werknemers doorspreken. Vervolgens zullen zij bij aankomst op onze locatie nogmaals op de richtlijnen en de te volgen hygiëne maatregelen gewezen worden.

Voor meer informatie omtrent de spreekuren, huisbezoeken en reguliere afspraken kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen op 045-7630792 of via info@mvovooru.nl

Hopelijk tot ziens en STAY SAFE!

Team MVOvoorU

Update inzake aanvragen werktijdverkorting (wtv)

Laatste update: 17 maart 2020

NIEUW BERICHTGEVING INZAKE AANVRAGEN WERKTIJDVERKORTING

De regeling Werktijdverkorting (wtv) is stopgezet als ‘corona-maatregel’. Welke maatregel komt daarvoor in de plaats?
Het kabinet introduceert de tijdelijke maatregel Noodfonds Overbrugging Werkgelegenheid (NOW). Momenteel wordt overleg gevoerd met UWV over de uitvoering van deze regeling. De hoofdlijnen van deze regeling zijn al bekend (zie hieronder).

Waarom is de regeling Werktijdverkorting (wtv) gestopt als maatregel?

- De uitbraak van het coronavirus heeft de afgelopen weken geleid tot een ongekend groot beroep op de regeling Werktijdverkorting voor werkgevers.

- Deze regeling is niet toegesneden op de ingrijpende gevolgen van de corona-uitbraak voor Nederlandse bedrijven en organisaties. Daarom is de wtv ingetrokken.

- Het kabinet wil graag meer werkgevers financieel tegemoetkomen en wil dit sneller doen dan binnen de ingetrokken WTV-regeling. Het kabinet doet dit via de nieuwe tegemoetkoming regeling.

Kan ik nog Werktijdverkorting aanvragen?

- Nee, dat is niet meer mogelijk. Hiervoor komt bovenstaande tegemoetkoming in de plaats. De procedure hiervoor zal nog bekend worden gemaakt.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van bovenstaande, dan vernemen wij dat graag van u. U kunt ons bereiken op 045-7630792 of via info@mvovooru.nl.

Update inzake het COVID-19 virus

Laatste update: 15 maart 2020

In verband met alle nieuwe ontwikkelingen omtrent het COVID-19 virus en de nieuwe adviezen en maatregelen vanuit het kabinet en het RIVM, zijn ook wij genoodzaakt om extra maatregelen omtrent de bedrijfsvoering en de uitoefeningen van onze diensten te nemen. Wij hebben de belangrijkste maatregelen op een rij gezet;

- Wij zullen vanaf heden geen huisbezoeken meer uitvoeren, dit geldt voor zowel de huisbezoeken van de casemanager als ook de huisbezoeken van de arboarts;

- De spreekuren die gepland staan zullen in ieder geval tot en met 31 maart a.s. telefonisch plaatsvinden;

- Alle afspraken die wij reeds hebben gepland zullen wij tot nader order opschorten, hierover zullen de betrokkene nog persoonlijk worden benaderd;

- Vanzelfsprekend blijven wij uiteraard gewoon bereikbaar op de manier zoals u van ons gewend bent via 045-7630792 en info@mvovooru.nl.

Mocht u vragen hebben n.a.v. bovenstaande of over de gevolgen van het virus bij u op de werkvloer, neem dan gerust met ons contact op.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trajecten binnen MVOvoorU

18 maart 2019

MVOvoorU heeft ook nu weer een aantal leuke trajecten opgestart met haar klanten. Of het nu gaat om coaching, gezond leiderschap, terugkeren naar het werk of een outplacementtraject, MVOvoorU kan u in allen ondersteunen en adviseren. Wil u ook weten wat de mogelijkheden zijn? Laat het ons dan weten en neem contact met ons op, dan gaan we samen aan de slag!